یخچال بدون برفک چی خوبه؟
نوشته شده توسط : jaheshland

برفک چیست؟
برفک یا همان برف هایی که درون یخچال فریزرها می‌زند زمانی برپایی می‌شوند که هوای داخل یخچال نمور شود.

رطوبت به وجود آمده در نشان برخورد با سرمای درون یخچال دچار میعان شده و به شکل قطرات شبنم ریز روی سطح این وسیله می‌نشیند. این شبنم ها در وابستگی با سرمای درون فرآورده با از دست دادن گرمای زیاد تبدیل به برفک می شود.

شاید با خویش اندیشه کنید که کدام نم و یا اینکه شما دائم در قراردادن یا مواد غذایی یخچال فریزر بدون برفک درون این دستگاه همش دقت کرده اید و هیچ رطوبتی را وارد آن نکرده اید.یخچال فریزر بدون برفک

نکته: انواع مدل های مختلف این فرآورده چه نوع کهنه یا جدید آن به خودی خود نم برپایی نمی‌کنند. این نم زمانی وارد این محصول شما می‌شود که هوای نمناک و گرم پیرامون خارج یخچال در نشان مفتوح و بسته شدن همیشگی درب یخچال از محیط خارج به تو کابین درونی یخچال نفوذ کند.

تیبنتاینتب

حتی با وینکه شما مواد غذایی را سرد کرده و داخل یخچال می‌گذارید مفتوح هم چندی رطوبت را به این وسیله وارد می‌کنید.

علت اصلی برفک زدن یخچالها
در این تقدیر انگیزه دقیق انجماد یا برفک زدن این محصولات را رسیدگی می‌کنیم. دو انگیزه عمده وجود دارد که رطوبت وارد این محصول می‌شود.

محل نگهداری یخچال
اصلی ترین دلیل برفک زدن: یخچالها همش در آشپزخانه قرار می‌گیرند، باز و بسته کردن در این فرآورده حتی برای شمار کم نیز منجر به ایجاد برفک شدید در یخچال می شود.

مثلا: اگر آشپزخانه شما در کناره درب گرمابه منزل باشد و یا از آن مهم تر اینکه اجاق گاز در نزدیکی این فرآورده پیمان گرفته باشد. به خصوص اگر سماور روی گاز همش صریح باشد و در حال جوشیدن، در همچین شرایطی بخار برآمده از پخت و پز باعث تبدیل شدن آشپزخانه شما به محیطی با رطوبت زیاد بالا می شود.

در چنین وضعیتی برفک زدن این محصولات بسیار حتمی است.

عایق بندی توان مناسب
عایق بندی یا همان لاستیک های دور درب یخچال زیاد اهمیت دارد. اگر فقط زاویه ای از این لاستیک بعید درب دچار پارگی و یا شل شدگی و حتی تغییر شکل شده باشد، کارایی سابق را نخواهد داشت. طبیعی است که در این صورت هوای نمور و گرم پیرامون بیرون از یخچال به راحتی به تو یخچال وارد می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: